Mer information om Täppan

Serviceanmälan

Felanmälan vid fel i lägenhet eller allmänt utrymme, görs till Studentbo. Anmälda fel åtgärdas av Bovärden eller lämplig entreprenör. Meddela om du lämnar lägenhetsnyckel eller om du vill boka tid. 

Jour

Efter kontorstid anmäls AKUTA fel och störningar till Fastighets- och Trygghetsjouren, 011-21 16 70.

Boråd

Ett Boråd är en lokal hyresgästförening ansluten till Kårservice. Borådet är din organisation för gemensamma boendefrågor och del av hyran går till Borådet för gemensamma utgifter i huset.

Låsöppning

Har du glömt eller tappat nyckel kontakta Studentbo under kontorstid, övrig tid Jouren. Låsbyte sker om lägenhetsnyckeln förlorats. Vid låsbyte, låsöppning eller borttappad tagg/nyckel faktureras du kostnaden.

Porttelefon

Vid grinden på gården finns en porttelefon för besökare. Porttelefonen registrerar automatiskt det telefonnummer du har angett på studentbo.se. Besökaren söker upp ditt namn i displayen och porttelefonen ringer ditt angivna telefonnummer. Du svarar och trycker (5) ”femma” för att öppna porten.

TV

Grundutbud för kabel-TV ingår i hyran (ej TV-licensen). Kabel-TV-leverantör är Com Hem. För utökat kanalutbud kontakta Com Hem.

Internet

Internet, 100/10 Mbit/s, via Bredbandsbolaget ingår i grundhyran. Anslut din dator till lägenhetsuttaget och starta en webbläsare för registrering av abonnemang. Du ska inte betala Bredbandsbolaget för denna tjänst. Vid tekniska problem kontaktas Bredbandsbolaget på 0770-777 000.

Betaltvättstuga

Tvättstuga finns i källaren. Bokning sker via den elektroniska tavlan utanför tvättstugan eller via www.studentbo.se. Varje start av en tvättmaskin debiteras med en separat avgift på hyresavin, f.n. 7 kr/tvätt. I denna avgift ingår allergivänligt tvättmedel. Väljer du att även använda sköljmedel tillkommer 1 kr/tvätt. Du ansvarar själv för att tvättstugan och maskiner är rena, när du lämnar.

Hyresbetalning

Hyran betalas alltid månadsvis i förskott. Saknar du hyresavi, kontakta Studentbo. Det finns möjlighet till autogiro samt E-faktura. Önskar du att använda dig av E-faktura väljer du Hyresbostäder i Norrköping AB hos din E-bank.

Cykelförvaring

Cykelställ finns på innergården. 

Gemensamt dusch/WC

Gemensamma duschrum/WC finns på vån 1 o 2 samt ett på vån 3. Rengör duschen efter användning och tänk på det skick du själv vill möta nästa gång du använder duschen eller toaletten. 

Gemensamt kök

Varje korridor har ett eget kök på sitt våningsplan. Varje rum har eget skåpsutrymme i köket. I köket finns spis, micro, kyl/frys. Ni ansvarar gemensamt för att köksavfall tas ner till soputrymmet samt för daglig rengöring av köket.

Uteplats

På innergården finns en gemensam uteplats, med grill, bänkar och bord.

Sopor

Sopor källsorteras och lämnas i sopkärl som finns på innergården. Grovsopor, möbler m.m. får du ta själv ta ansvar för och forsla bort till Returpunkten.

Brandlarm

Det finns ett utrymningslarm för brand. Det är inte direktkopplat till Räddningstjänsten. Om larmet går följ föreskrifterna i huset. Om det är ett fellarm ring 011-21 16 70 (dygnet runt) för att få stopp på larmet.

Kontakt:

Studentbo, Bredgatan 46 (granne med Campus)
E-post: info@studentbo.se
Tel: 011-21 16 70