Tillval

Hos oss kan du påverka ditt boende. Vi kan erbjuda dig en rad olika tillvalslösningar.

Välkommen att läsa mer här på vad vi kan erbjuda eller besök vår butik på S:t Persgatan 78-80 så hjälper vi dig att känna dig hemma.

När det gäller kökspaket kan installationsdatum eventuellt bli senare. Kontakt Botorget 011-21 16 00.

Beställning
När du bestämt dig för vilket tillval du vill ha så fyller du i vår beställningslista som finns längst ner på sidan eller i vår butik.

Kan tillvalet installeras i din lägenhet?
Efter att vi fått din beställning kan vi behöva stämma av om just ditt önskemål fungerar i din lägenhet. Det kan ta upp till två veckor innan vi återkommer med besked, men vår målsättning är självklart att du ska få svar så snabbt som möjligt.

Kontantinsats och installation
När vi konstaterat att tillval är möjligt i just din lägenhet betalar du kontantinsatsen till oss på Botorget samt skriver under ett tillvalskontrakt. När vi registrerat betalningen beställer vi tillvalet och installerar sedan produkten i din lägenhet.

Fast månadskostnad
Efter att du fått din tillvalsprodukt installerad i din bostad betalar du en fast månadskostnad under en bestämd betalningstid. Under betalningstiden ingår även service vid normalt slitage och du kontaktar Kundtjänst vid fel på produkten. Tillvalsprodukten tillhör lägenheten.

Beställningslista
I beställningslistan nedan finns information om betalningstiden, d.v.s. år, kontantinsats samt kostnad/månad. En tid innan betalningstiden går ut kommer du att bli kontaktad av oss och du kan då välja att teckna ett nytt tillval med en ny produkt inklusive service eller behålla befintligt tillval. Väljer du att behålla den befintliga produkten ingår inte service.

Vad ingår ingår i priset?
I priset för tillval ingår installation*, produktens kostnad och service under betalningstiden, förutsatt att produkten inte är utsatt för onormalt slitage eller skadegörelse. Allt detta till ett konkurrenskraftigt pris.

Rätt Hyra-poäng eller inte?
Var observant på att för vissa produkter tillkommer Rätt Hyra-poäng (RH-poäng) på lägenhetens grundhyra. Läs mer om RH-poäng under fliken Rätt hyra. Under Mina sidor ser du också din lägenhetsdeklaration.

Höjd standard
Utöver våra tillval kan vi också erbjuda dig en produkt som läggs in i grundhyran för din lägenhet. Vi kallar det för höjd standard och det gäller inglasad balkong samt installation av diskmaskin. Gällande inglasad balkong är det  eventuellt inte möjligt att installera i alla typer av fastigheter och lägenheter. När en beställning är gjord så stämmer vi av detta med vår projektavdelning och återkommer sedan med ett besked så fort vi kan samt presenterar ett pris per månad i det fall en installation är möjlig.

Därefter upprättas ett avtal/medgivande om höjd standard. Allt innehåll/standard i en lägenhet är poängsatt och standard över norm får pluspoäng i vårt hyressättningssystem Rätt hyra.

När du väljer en höjd standard så höjs din grundhyra vilket sedan gäller under hela hyresförhållandet. Självklart ingår service för normalt slitage på produkten.